Sosyal medya pazarlaması, Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter gibi sosyal medya kanalları aracılığıyla ürün veya hizmetlerin tanıtımını ve pazarlamasını amaçlayan dijital pazarlama kanallarından biridir. Sosyal medya üzerinden yapılan içerik yönetimi veya doğrudan reklam çalışmalarını sosyal medya pazarlaması kapsamına alabiliriz.
Sosyal Medya Facebook’tan Daha Fazlası!
Facebook, Instagram gibi popüler sosyal medya platformları Twitter platformlarından daha fazla. Sektör, ilgi alanı için adeta bir sosyal mecra var diyebiliriz. TripAdvisor ve Airbnb bile sosyal medya kanalları olarak tanımlanmaktadır.
Sosyal medyanın yaygınlaşmasının pazarlamacıları yeni stratejiler üretmeye zorladığını söyleyebiliriz. Sosyal medya pazarlaması, işletmenize daha fazla müşteri çekmek için ulaşılabilecek hedefler, web sitesi hakkında gelecek hakkında detaylı bilgiler, yeni ürünler yetiştirmek, satışları artırmak, satın alma sürecini desteklemek için ulaşabileceğiniz bir dijital pazarlama kanalıdır.
Pazarlamacıların yaklaşık %87’si sosyal medya pazarlamasının satışlarını artırmaya yardımcı olduğuna inanıyor.
Sosyal amaçlara katkı sağlamak, çok fazla içerik yayınlamak, yüksek bütçeli reklam yapmak veya tüm sosyal medya hesapları değildir. Profil çalışmaları ile hedef kitlenizin bulunduğu sosyal medya elde edilebilir ve analiz edilebilir. Profillerin en çok yapılan hatalardan biri ile oluşturulduğunu söyleyebiliriz. Bunu yapacaksanız, promosyonlarınıza ve web sitenize kesinlikle sosyal bağlantılar eklemeyin. Hedef kitlenizin sosyal medya hesaplarınızı takip etmesini sağlamalısınız. İşiniz, başarılarınız ve ara sıra komik kedi videoları paylaşmayı hayal etmeyelim.