İçerik Pazarlamasının Amacı; etkin ve sürekli içerik paylaşımı ve derleme yoluyla müşterileri etkilemek ve söz konusu müşterilerle sürdürülebilir bağlar kurmak. İçerik pazarlaması, müşteri davranışını değiştirme ve iyileştirme fikrine dayanır.
Kısacası; İçerik pazarlaması, müşteriler ve potansiyel müşterilerle satış yapmadan iletişim kurma sanatıdır.
İçerik pazarlamasında ürün ve hizmetlerinizi müşterinin gözüne sokmak yerine müşterilerin konuya daha fazla hakim olmasını sağlayacak bilgileri paylaşmak esastır.
Bahsedilen içerik stratejisinin özü; Buradaki fikir, işletmeler olarak, müşterilere tutarlı, sürekli ve değerli bilgiler sağlamaya devam edersek, bizi işleri ve sadakatleri ile ödüllendirecekleridir. Ve bu fikir, sürecin sonunda sizi ve tutarlı iletişiminizi ödüllendiren alıcılar tarafından sıklıkla onaylanır.
P&G, Microsoft, Cisco Systems, John Deere gibi dünyanın en güçlü pazarlama şirketlerinin İçerik Pazarlamasına büyük önem vermesi tesadüf değildir. Büyük şirketlerin yanı sıra küçük işletmeler ve tek kişilik işletmeler bile İçerik Pazarlaması yapar.