COVID-19 salgını nedeniyle artan internet trafiği, bir e-ticaret girişimi başlatmak için çok uygun bir zamanlama sunuyor. Ürünleri çevrimiçi tedarik ederek artan ticaret potansiyelini gösteren çok sayıda çevrimiçi alışveriş istatistikleri, e-ticarete başlamak için ihtiyaç duyduğunuz motivasyonu sağlar. Bununla birlikte, ister çevrimiçi hareket etmek isteyen yerleşik bir fiziksel işletme olun, ister sıfırdan bir çevrimiçi işletmeye başlamak istiyorsanız; Bir çevrimiçi mağaza kurmak için bazı önemli araçlara ve bilgilere ihtiyacınız vardır. E-Ticaret girişiminize başlarken tamamlamanız gereken 10 önemli adımı listeledik.
1. E-Ticaret Platformunuzu Seçin
Üzerine kurulu olduğu platform ve sunduğu e-ticaret özellikleri, işletmenizin sorunsuz çalışabileceğinin bir göstergesidir. Bir e-ticaret platformu seçerken göz önünde bulundurulması gereken faktörlerden bazıları şunlardır: Sunduğu ticaret araçları, fiyatlandırma paketleri, tasarım yetenekleri ve mobil görünüm optimizasyonu.
2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
Bir çevrimiçi mağaza açarken göz önünde bulundurulması gereken şeylerden biri, kime satış yapmayı planladığınızdır. Hedef kitleniz; Satılacak ürünlerin belirlenmesi, web sitesi tasarımı, pazarlama teknikleri ve nakliye ihtiyaçlarının belirlenmesi önemlidir.
3. Sattığınız Ürün veya Hizmeti Tanımlayın
Bir e-ticaret mağazası açmanın önemli unsurlarından biri ne satılacağını belirlemektir. Bu seçimi yapmanın bir yolu, hedef kitlenin ihtiyaçlarını dikkate almaktır. Başka bir yol da trendleri takip ederek popüler bir ürünü geliştirmektir. Nakliyesi kolay olan ürünleri seçmek önemlidir. Kâr oranını hesaplamanız gerekir.
4. Bir Dropshipper ile Anlaşma
Hızlı bir şekilde satışa başlamak istiyorsanız, bir tedarikçi ile stoksuz satış işi kurabilirsiniz. Dropshipping, herhangi bir envanteri stoklamak, yönetmek veya sevk etmek zorunda kalmadan ürünleri satmanıza olanak tanıyan, başlatması ve çalıştırması kolay bir perakende iş seçeneğidir. Dropshipping işi sadece kurulumda hız sağlamakla kalmaz, aynı zamanda envanter yönetimi, sipariş tamamlama kolaylığı ve peşin maliyetlerin en aza indirilmesi gibi önemli avantajlar da sağlar. Böylece, müşteriler sitenizden ürün satın aldığında, sipariş bilgilerini siparişi gönderen ve gönderen stoksuz satış tedarikçisine iletmeniz yeterlidir.
5. Ödeme Hizmeti Sağlayıcınızla İletişime Geçin
Online mağaza açarken işletmenizin online ödemeleri sorunsuz ve güvenli bir şekilde alabilmesi çok önemli bir adımdır. Ödeme yöntemlerine karar verirken, müşterilerinizin en çok kullandığı ödeme seçeneklerini (kredi veya banka kartları, dijital ödeme sistemleri, banka havalesi, kapıda ödeme gibi) içeren birden fazla ödeme yöntemi sunmak iyi bir fikirdir. Ödeme hizmeti sağlayıcınız, ödemeler de dahil olmak üzere işletmeniz için her işlem için belirli bir işlem uygular. E-Ticaret web siteniz üzerinden ödeme kabul etmeye başlamak için sağlayıcınız tarafından doğrulanmanız gerekir.
6. Mağazanıza Bir Ad Verin ve Alan Adınızı Alın
Ne sattığınızı, kime sattığınızı ve nasıl sattığınızı belirledikten sonra, işiniz için akılda kalıcı bir isim yaratmanın zamanı geldi. Bu aşamada ürününüz, sektörünüz, değerleriniz veya markanızı benzersiz kılan şeyler ile ilgili kelimeler üzerinde çalışabilirsiniz. İşletme adı seçiminizi SEO uyumlu hale getirmenizde fayda var. Alışveriş yapanlar tarafından kullanılan terimler için çevrimiçi arama eğilimlerini kontrol edebilirsiniz. Sitenizin barındırma hizmetinde bakım, onarım, lisans yenileme maliyeti olmayan İsnet barındırma hizmetinden yararlanabilirsiniz.
7. Sitenizi Satış İçin Tasarlayın
E-ticaret mağazanızın vitrinini tasarlamalı ve tasarımın dönüşümler için optimize edildiğinden emin olmalısınız. E-Ticaret web sitenizin iyi görünmesi önemli olmakla birlikte, müşterileri satın alma ve ödeme sürecinde sorunsuz bir şekilde yönlendirmesi de önemlidir. Sattığınız ürün için net, iyi tanımlanmış harekete geçirici mesaj yönergeleriyle iyi organize edilmiş, gezinmesi kolay bir mağaza oluşturduğunuzdan emin olun. İşNet uzmanlığı ile yönetilebilir bir hizmet yapısı sunan, güvenlik seviyenizi artıran ve işinize odaklanmanıza destek olan İşnet’in İşbaşında Güvenlik hizmetinin avantajlarını değerlendirebilirsiniz.
8. Güçlü Bir Marka Stratejisi Oluşturun
Güçlü bir e-ticaret marka kimliği oluşturarak e-ticaret mağazanızı akılda kalıcı hale getirebilirsiniz. Marka bilinirliği yaratmak; işletme adı, logosu, renk paleti ve ses tonu. Marka kimliğiniz, şirketin türü ve hedef kitlenizin kim olduğu ile güçlü bir şekilde bağlantılı olmalıdır. Web sitesini, e-postaları, faturaları, ürün ambalajlarını, nakliye malzemelerini ve pazarlama kampanyalarını tasarlarken marka ambalajınızı, stilinizi ve logonuzu kullandığınızdan emin olun. Etkili bir marka kimliği oluşturmak, müşteri sadakatini artırmaya yardımcı olabilir.
9. İş Yapınıza Karar Verin
Tek mal sahibi veya ortaklık şirketi yapısını belirleyerek bir iş kurmanın yasal yönlerini tamamlayın. İşletmeniz ve