Pazarlama nedir?
Pazarlama, kısaca, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi potansiyel müşterilere ulaştırmak için yaptığınız tüm eylemleri ifade eder. Pazarlamanın temeli hedef kitle kavramıdır. Satış kavramı, potansiyel müşterilerinizin ürün veya hizmetinizi satın aldığı anda ortaya çıkar. Pazarlama ve satış ekiplerinin birbirleriyle çok yakın çalışması gerektiği bir sır değil. Başarılı olmak isteyen her işletme bu iki süreci entegre bir şekilde ilerletmelidir.
S.H.Simmons derki
Genç bir adam kız arkadaşına zeki, güzel ve girişken olduğunu söylediğinde, doğru kişiye doğru şeyleri söylüyordur, bu da pazarlamadır. Ama genç bir adam kız arkadaşına ne kadar yakışıklı, akıllı ve başarılı olduğunu söylediğinde bu reklam olur. Biri genç bir kadına sevgilisinin ne kadar yakışıklı, akıllı ve başarılı olduğunu söylerse, halkla ilişkilere girer.
Dijital pazarlama nedir.
Dijital pazarlama, kısaca elektronik cihaz veya internet kullanarak yapılan tüm pazarlama faaliyetlerini kapsar. Dijital pazarlama sürecinde markalar müşterilerine ulaşmak, ürün ve hizmetlerini tanıtmak veya satmak için ödemeli reklamcılık, sosyal medya, e-mail pazarlaması, arama motoru gibi dijital kanallardan faydalanırlar.
Arama motoru reklamları
- PPC
- Arama motoru optimizasyonu
- Mail pazarlama
- Sosyal Medya pazarlaması
- Websitesi
- İçerik pazarlaması