Kısaca SEO denir. Web sitelerinin arama motorlarının kriterlerine uygun hale getirilerek arama sonuçlarındaki sıralamasının yükseltilmesi işidir. Arama motorları, arama sonuçlarını belirli algoritmalara göre listeler. Arama motorları, kullanıcılarına daha iyi, daha alakalı sonuçlar sağlamak için bu algoritmaları periyodik olarak günceller. Türkiye’de arama motoru denilince akla direkt olarak Google optimizasyonu da gelebilir. Bunun en büyük nedeni, Google’ın pazar payının yaklaşık %95’ini kapsamasıdır. Optimizasyon süreci, site içi SEO ve site dışı SEO olmak üzere iki ana başlık altında toplanabilir.
Yerinde SEO: Web sitenizin teknik altyapısı, nasıl bir deneyim ve etkileşim oluşturduğu, kullanıcılara neler sunduğunuz ile ilgili tüm süreçtir. Web sitesinin altyapısını düzenleyelim, bir iki içerik yazdırmamızdan çok daha fazlası olduğu aşikar. Web sitenizi bir süpermarket olarak düşünün. Ziyaretçilerinizi ürün kategorilerine yönlendirecek navigasyonlar, sattığınız ürünlerin son kullanma tarihi veya içeriği hakkında bilgiler, benzer temalı ürünlerin belirli yerlerde bulunması, çalışanlarınızın müşterilerinize olan ilgi ve yardımları, (Çapraz satış olsa da çoğu kişinin mağazası bence bu deneyimi kolaylaştırıyor) yanında bulunan çerezler, alışverişinizin sonunda makbuz alabilmenizi veya kolay bir iade süreci geçirmenizi sağlar. Tüm bunlar, mağaza ziyaretçilerinizi daha iyi bir deneyim sağlamada ve onları daha güvenli ve daha kolay alışveriş yapmalarında destekleyecektir. Sayfa içi SEO’yu da bu şekilde düşünebilirsiniz.
Site Dışı SEO: Aynı örnek üzerinden gidecek olursak site dışı SEO çalışması, mağaza ziyaretçilerinizin veya bir başkasının mağazanız hakkında konuşması, diğer insanları mağazanıza yönlendirmesi veya tavsiye etmesidir diyebiliriz.